Arkiv för ‘E-handel’

E-barometern_2015_Q3
Rapporter • E-handel, Företag

E-barometern 2015 Q3

Postnord följer i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. E-barometern följer utvecklingen inom hela den digitala detaljhandeln. Rapporten publiceras en gång per kvartal och bygger på en konsumentundersökning och en företagsundersökning. E-handel definieras som försäljning av varor via internet som levereras hem, till ett utlämningsställe eller hämtas […]

handlar_online
Artiklar • E-handel

Fortsatt stark tillväxt för e-handeln

Under det andra kvartalet 2015 ökade e-handelns tillväxt med 21 procent och 73 procent av konsumenterna e-handlade varor. Det visar den färska E-barometern.

e-barometer_q2_framsida
Rapporter • E-handel, Företag

E-barometern 2015 Q2

Postnord följer i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. E-barometern följer utvecklingen inom hela den digitala detaljhandeln, både bland renodlade e-handelsföretag och bland kedjor. Temat för den här e-barometern är vägen till e-handelsköpet. Rapporten publiceras en gång per kvartal och bygger på en konsumentundersökning och en företagsundersökning. […]

handlar_med_mobil
Artiklar • E-handel

Var femte har handlat med sin mobiltelefon

Ny rapport från Postnord bjuder på färska siffror om e-handel. Nu när vi ständigt har möjlighet att vara uppkopplade har mobilen blivit ett multiverktyg vid shopping. Den kan användas för själva köpet, research, fotografering etc.

E-barometern_Q1_2015
Rapporter • E-handel, Företag

E-barometern 2015 Q1

PostNord följer i samarbete med Svensk Digital Handel och HUI Research den svenska detaljhandelns utveckling inom e-handeln. Från och med den här rapporten följs även utvecklingen inom hela den digitala detaljhandeln. Hur arbetar företagen i de olika försäljningskanalerna och hur ser konsumenternas köpprocess ut? Under det första kvartalet 2015 ökade e-handelsförsäljningen med 19 procent jämfört […]

E-handeln_i_Norden_2015_postnord
Rapporter • E-handel

E-handeln i Norden 2015

Rapporten är en studie av den nordiska e-handelsmarknaden och omfattar försäljning av fysiska varor via internet (streamingtjänster ingår alltså inte). Statistiken bygger på webbintervjuer genomförda av 
TNS Sifo med ett riksrepresentativt urval av privatpersoner i åldrarna 18-79 år i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Nordborna är vana och ivriga e-handlare. I snitt e-handlade 12,4 miljoner […]

PC keyboard with shopping key
Artiklar • E-handel

Könsskillnader består i internethandeln

Andelen i befolkningen som någon gång köpt och betalat för varor och tjänster via internet ökar fortfarande. Kvinnor och män handlar dock olika saker på nätet.

Man using a credit card for online shopping

Två av tre använder sig av e-legitimation

Två tredjedelar av internetanvändarna över 16 år i Sverige använder e-legitimation. Nästan alla av de med e-legitimation loggar in på internetbank via dator. Siffrorna nedan är som andel av internetanvändarna över 16 år i Sverige 2013. Logga in på internetbank Nästan alla (96%) av de med e-legitimation loggar in på internetbank via dator, häften (49%) loggar […]