Artiklar •

E-handeln ökade med 10 procent under 2011

E-handelns utveckling i Sverige 2003-2011

Tillväxten för e-handeln av varor fortsätter. Enligt e-barometern från HUI Research omsatte den svenska e-handeln 27,7 miljarder kronor under 2011. Det innebär en ökning med 10,6 procent jämfört med 2010, vilket kan jämföras med hela detaljhandeln som endast ökade med 0,8 procent under 2011.

Bäst gick försäljningen under årets fjärde kvartal då tillväxten var 13 procent, vilket kan jämföras med detaljhandeln som helhet som minskade med 0,2 procent under samma period.

Totalt utgör e-handeln 5,0 procent av den den totala svenska detaljhandeln.

 

Lämna en kommentar

Svara på en kommentar

Obligatoriskt

Obligatoriskt

Frivilligt

Kommentarer

  • Joakim 1 mars 2012, kl 18.46

    ehandel FTW! Skulle va kul att se infon nedbruten i kategorier.

    Svara
  • Janne Elvelid 1 mars 2012, kl 21.49

    Siffrorna kommer från Handelns Utredningsinstitut. Kolla på http://www.hui.se/ för att se om de har siffrorna nedbrutna eller maila dem och fråga på  info@hui.se. 

    Svara